Dieta zawodników, czyli co jedzą i piją piłkarze

dieta-zawodnikow-czyli-co-jedza-i-pija-p

Jak się okazuje, piłkarz nie tylko powinien ostro trenować i wykazywać się niesłabnącą ambicją, ale również odpowiednio się odżywiać. Dobra dieta to dla wielu podstawa do złapania dobrej formy, a co za tym idzie do dobrej prezencji na boisku. Mówi się zresztą, że dieta to jedna z nieodzownych części zdrowego trybu życia, a przecież piłkarze muszą starać się prowadzić właśnie taki tryb, jeśli chcą królować na murawie. Nic więc dziwnego, że dziś już prawie wszyscy przywiązują dużą uwagę do tego, co jedzą.

Najważniejsze są więc oczywiście węglowodany, które przyjmiemy, zajadając się m.in. owocami czy warzywami i to one powinny stanowić podstawę naszej diety. Trzeba także przyjmować odpowiednią ilość soli mineralnych oraz witamin, ale również białek czy tłuszczów.

Warto więc sprawdzać, jaką wartość energetyczną ma konsumowane przez nas pożywienie, by dobrać dzięki temu odpowiednią dietę. Bardzo ważne jest też spożywanie płynów, czyli odpowiednie nawadnianie organizmu – zarówno w trakcie treningów, jak i podczas samego meczu, kiedy to tracimy często hektolitry potu. Dobrym pomysłem może być więc picie napojów izotonicznych, które dostarczają także potrzebne elektrolity. Warto także pamiętać o tym, że po każdym treningu czy meczu powinniśmy wyrównać ubytek płynów, a co za tym idzie przyjąć ich tyle, ile wcześniej utraciliśmy.

Niewskazane są natomiast napoje gazowane lub kolorowe, jak również kawa, która wypłukuje z organizmu magnez. Większość piłkarzy w trakcie sezonu stara się nie spożywać ani kropli napojów alkoholowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *