Najważniejsze elementy piłkarskiej diety

najwazniejsze-elementy-pilkarskiej-diety

Do wysiłku fizycznego potrzebujemy dużo energii, niezależnie od tego, co robimy – tym bardziej tej energii potrzebują więc osoby uprawiające sport, kiedy to zdarza nam się naprawdę ciężko pracować. Piłka nożna to nie tylko występy na murawie, ale również żmudne treningi między meczami, dlatego też bardzo potrzebna jest odpowiednia dieta. Nic dziwnego, że dziś coraz więcej piłkarzy przywiązuje do swojej diety ogromną uwagę i stara się doskonale wiedzieć, czym się odżywiać, by mieć siły do treningów i być w jak najlepszej formie. W co powinna być więc bogata dieta dla piłkarza? Podkreśla się znaczenie m.in. wielu witamin, które znajdziemy głównie w owocach i warzywach, ale nie tylko. Do tych najważniejszych zaliczamy m.in. witaminę A, E, B6 czy B12.

Ale to nie wszystko, gdyż organizm potrzebuje też wielu innych składników odżywczych takich jak m.in. węglowodany, żelazo, magnez czy sód. Eksperci podkreślają natomiast, że dieta powinna być przede wszystkim zróżnicowana i urozmaicona. Wskazują również, że jednym z najważniejszych jej elementów powinno być białko, a więc element diety nawet starożytnych już sportowców, którzy doskonale wiedzieli, jak ważne jest zapewnić organizmowi odpowiednią ilość białka. Dodatkowo, należy pamiętać o tym, aby dobrze odżywiać się zarówno przed, jak i po treningu. Wśród produktów, które zaleca się włączyć do diety piłkarza są m.in. mleko, ser, mięso, ryż, fasola, ziarna zbóż czy też przede wszystkim wspomniane już warzywa i owoce, które są najbogatszym źródłem różnego rodzaju witamin.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *